its good to be "back".

åh. MINA verkligen ÄLSKADE LÄSARE!


Igår kände jag mig verkligen för att sura. På er! Riktigt mycket skulle jag sura. Jag skulle sura för att jag aldrig får kommentarer, och för att jag aldrig får veta att någon uppskattar min lilla bloggning:'( :'(

Buuuuääääääh-ääh-äh-ääh!!!...

Så lät jag igår. Helt amaizing. Jag låg i min säng med en kudde i min famn och grät riktiga krokodil tårar. För er. ERAT FEL!!! Nej jag bara schhhäämta. Gjorde jag ju inte alls! Men lite sur var jag nog. Ett tag. Sedan kände jag suget efter bloggning igen, jag ÄLSKAR ju att blogga! Även om ni är för feg att kommentera. *ouii KAXIGT iDA!* Fööör, jag vet ju fortfarande att ni stannar kvar på bloggen, i see it on the statistik mina små fjun!


Iallafall har jag så mycket tankar och funderingar jag vill dela med mig till er. Så mycket att jag inte änns vet var jag riktigt ska börja.

En sak är, varför är vi unga tjejor så fega? Eller förresten, vi unga tjejor? Jag menar, de som är runt ca 11-13 år. De är typiskt påväg in i fjortis åldern. Eller kanske mogna-tuffa-snygga-vuxna -åldern som kanske de tycker. Jag minns det själv när jag var där.. Rädd för att göra bort sig, rädd för att vara ful. Rädd för att ha för lite kläder, eller rädd för att ha fel skor. VARFÖR?! Typ alla jag träffar på! Som tex idag när vi hade nå grejs med skolan så skulle vi vara indelade i grupper, så vågade inte två st 7:or göra sakerna. "Nej asså jag kan inte, nej men guuuhhh vad skämmigt! Kan jag inte få vända mig om då? :$ :S" Ungefär så lät dom. Det är som att de måste vara det bara för att alla andra är det. Nästan som att någon har bestämt att dom måste vara det. Men vafan ställ er upp och kör gärnet istället, visa att du är en självsäker och cool brud!

En annan sak jag funderat lite på angångende typisk tjej-saker.. Det är att tjejor måste nästan jämt gå i ett gäng. Och det stör mig så jävla mycket. Jag tycker det är sjukt irriterande när man ska gå 100 pers genom korridoren och liksom tränga oss fram. Och det som skapar dessa "gäng" är en gängledare. En cool brutta på 14 år som tror hon har stenkoll på allt och alla vad de gör och vad man ska ha på sig "just nu". Självklart vill alla andra flickor vara likadan som hon. Så de hänger efter. Som en liten svans. Jag tycker det bara visar på omogenhet och osäkerhet. PLUS att det verkligen irriterande. Hehe, glömde jag att nämna det eller?

Alltså visst, det är ju inge fel alls på att gå i ett gäng. Men jag menar just ett såndär gäng som har en överdriven gängledare som alla ska springa efter. Ni vet som i Mean Girls! :p

Jaaa ni jag har nog ibland rätt konstiga funderingar, eller kanske bara vanliga funderingar som snurrar runt uppe i knoppen min? Det viktigaste är iallafall tycker jag att jag kan skriva upp det någonstans. Att jag har någon att dela dom med, det vill säga ni! Mina älskade. And im a big SMÖRIZ :-*

En till fundering jag har just nu är när maten är klar?! Mina magmuskler kurrar på för fullt nu när jag känner doften av strips och stekta korvar tränga sig in i mina näsborrar. Åt nog inte så mycket lunch idag. Istället drog jag in till staden med Ellen och Jossan och tog en fika på mysiga Barista efter en dags shopping. Mycket nice.

Nu ropar pappsen in i från köket att det är klart. Äntligen.

puss på pannan/ ii

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla?

"ooouuuiii kaxigt ida!"

Precis som Hannapee, kom på nått eget du behöver inte försöka vara henne för du lyckas inte? det är bara irriterande, var du och inte wana be hon...



/irriterad cool tjej

2008-08-29 @ 18:06:20
Postat av: cissi

haha helt rätt det där med "gängledare"

2008-08-29 @ 18:18:45
Postat av: Ellen

du som komenterat anonymt, ida försöker inte vara hana pee. ida gillar att läsa hennes blogg och så, men på det sätt ida skriver, så är ida i verkligheten, sådeså!! :)

2008-08-29 @ 18:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0