Brolle - det är hon.

Hallååå-h.

För en stund sedan så spelades låten
som jag har som rubrik på radion. Det är sjukt att en låt kan väcka så många känslor. Lite märkligt att en låt kan få en att se minnen, bilderna framför sig. När man har hört på låten som får en att känna sig såhär i ungefär 1 minut så vill man bara börja stor-böla. Man vill ha någon där som kan tycka synd om en. Man vill ha dendär personen nära sig. Och just sådär ensam har man inte känt sig på ungefär 3 år. Så slutar låten, och allt blir som vanligt. Jahapp, det var väl de.

Samtidigt vill man få den känslan igen. Det var som att "han" sjung tillbaka mig.

Det jag tycker är allra märkligast med
just denna låt är som att det är Brolle som sjunger till mig. In i mitt hjärta lixom.
Det är Brolle jag skapat alla domdär minnerna med. I hjärnan där jag letar minnes-bilder finns bara Brolle. Och jag. Och det vi har gjort. Sedan efter ett tag blir jag liksom lite wakey-wakey och tänker: Skärpning. Det är inte Brolle. Bara en jävla kopia av han som jag tyvärr tänker på nu. En till märklig sak med den låten är att texten stämmer in riktigt bra med "Brolle Jr-junior" som jag kan kalla han. Alltså, det skulle kunna vara han jag menar som sjunger den.

Efter låten kan man inte sluta fundera.
Hit och dit. Varför blev det så igentligen?
Men jag vet själv att jag borde ha gått vidare. Även om känslorna svajat lite som jag inte alltid velat efter han så vet jag att det är över. Det har varit det alldeles för länge nu.. Så kommer denna jävla låt. Mm-Mmm-Mm säger jag bara, inte!

Vilket tråkigt inlägg. Men jag behövde skriva av mig.

Förresten så har min statistik ökat nästan 3 gånger mer än vad det brukar vara!! Fortsätt så loverz.
"Utan er finns det ingen blogglust. Det är tack vara er och blablabla..." Som Stina-lee skulle sagt!

kärleks smek / i




Kommentarer
Postat av: sofia svarar

tack så mycket !:) Ja visst är den underbar kjolen =) hihi



haft en bra dag?

2008-08-12 @ 17:28:59
URL: http://lillfjun.blogg.se/
Postat av: Natalie

jaa :)

2008-08-12 @ 18:30:44
URL: http://wintage.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv; bra att du säger som du tycker iaf :)

TACK så mycket ;D

älskar den låten med brolle ;)

2008-08-12 @ 21:15:38
URL: http://dilen.blogg.se/
Postat av: Pettttiiing

tro det eller ej så handlar han faktiskt på affären jag jobbar på rätt ofta ;)

2008-08-13 @ 00:19:43
URL: http://goinginsane.blogg.se/
Postat av: Fanny

Sv: Taaack :)

Ha en superfin dag, göra nåt skojjs?

2008-08-13 @ 10:41:34
URL: http://kallaspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0